تعمیر،نگهداری، بهره برداری O&M

 

تعمیر، نگهداری و بهره برداری (O&M) یک نیروگاه خورشیدی بسیار اهمیت دارد تا عملکرد بهینه و پایداری نیروگاه تضمین شود. شرکت مانا مهر انرژی نسیم افتخار دارد تا خدمات جامع نیروگاهی در حوزه‌های نگهداری، تعمیرات، انرژی و سایر خدمات مربوط را به صورت یكپارچه به كارفرمایان محترم ارائه دهد. برخی از خدمات این شرکت در زمینه نگهداری و تعمیرات به شرح ذیل است :

  1. تعمیرات منظم: برنامه‌ریزی و اجرای تعمیرات دوره‌ای و پیشگیرانه برای افزایش عمر مفید تجهیزات و کاهش خطرات ناشی از خرابی‌ها بسیار حائز اهمیت است.
  2. نگهداری منظم: نگهداری روزانه و پیگیری دقیق از عملکرد تجهیزات و تاسیسات نیروگاه به منظور اطمینان از عملکرد بهینه آنها ضروری است.
  3. مانیتورینگ و داده‌کاوی: استفاده از سامانه‌های مانیتورینگ و داده‌کاوی برای پایش عملکرد نیروگاه، شناسایی مشکلات و بهبود عملکرد سیستم‌ها بسیار مفید است.
  4. آموزش پرسنل: آموزش پرسنل در زمینه تعمیر، نگهداری و بهره­برداری تجهیزات نیروگاه خورشیدی بسیار حائز اهمیت است. با آموزش مناسب کارکنان می­توانند به صورت حرفه‌ای با تجهیزات کار کنند.
  5. بهره‌وری انرژی: بهبود بهره‌وری انرژی نیروگاه خورشیدی با بهبود فرآیندها، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و بهبود سامانه‌های مانیتورینگ قابل دست‌یابی است.
  6. بهبود عملکرد: انجام تحلیل‌های عملکرد و بهبود سامانه‌ها و فرآیندها برای بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات بسیار حائز اهمیت است. با رعایت این موارد و اجرای یک برنامه O&M  مناسب، نیروگاه خورشیدی می‌تواند عملکرد بهینه خود را حفظ کرده و به صورت پایدار انرژی تولید کند.
  7. استقرار سیستم فراگیر ذخیره‌سازی: تجزیه و تحلیل سوابق تجهیزات به منظور تشخیص تجهیزاتی که دارای نواقص مزمن هستند و ریشه‌یابی جهت علل بروز نواقص تکراری
  8. تعریف اهداف مورد انتظار از طرف مدیریت از قبیل: درصد قابل قبول خرابی‌ها و درصد مورد انتظار توقف‌های ناخواسته
  9. شناسایی منابع بروز تلفات و ضایعات در نیروگاه
  10. جلوگیری از فرسودگی تجهیزات با اجرای تنظیم فعالیت‌های (PM)

عدم توجه و آشنایی به اهمیت و نقش فعالیت‌های تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه و عدم پشتیبانی همه جانبه در زمینه پیاده‌سازی سیستم و همچنین درگیر بودن با مشکلات روزمره در مورد نقص‌های اضطراری، در اختیار نداشتن ابزارهای مناسب و عدم وجود سیستم مناسب جهت تأمین بازخورهای اطلاعاتی باعث بروز مشکلات اساسی در روند تولید نیروگاه می‌گردد .

در نهایت، شرکت مانا مهر انرژی نسیم با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و آموزش دیده و همچنین گواهی نامه‌های معتبر در زمینه اجرا و خدمات، به شما کمک خواهند کرد تا فرآیندهای مدیریت و برنامه­ریزی نگهداری و تعمیرات را برگرفته از اصول کلاس جهانی، پیاده سازی نموده و در نتیجه بهره‌وری در واحد نگهداری و تعمیرات به شکل قابل توجهی افزایش یابد.